تاریخچه ای مختصر ازخالکوبی و تاتو

فرهنگ خالکوبی و تاتو درون دنیـا

کلمـه تاتو از جزیره تاهیتان درون جزایر پلینزی آمده است.تاتو بـه معنی علامت زدن چیزی است.مسلما این ادعا وجود دارد. معنی تاتو افراد مشهور هدف خالکوبی و تاتو از فرهنگی بـه فرهنگ دیگر دگرگون شده است  اما توده ای از مردم وجود دارند کـه به واسطه آن اولین خالکوبی و تاتو شناخته شده درون برابر آن ها روی دانشجویـان دانشگاه درون خیـابان تلگراف درون برکلی انجام شده است.
تاتو ها همـیشـه قوانین مـهمـی درون تشریفات و سنت ها داشته اند. معنی تاتو افراد مشهور درون جزیره بورناعو زنان نمادهایشان را روی ساعدشان تاتو مـیکنند کـه این مـهارت بخصوص آن ها را نشان مـیدهد. اگر زنی نمادی را برتن داشته باشد نشان دهنده این هست که او یک پوشنده ماهر درون موقعیت خود هست درست مانند یک نخست وزیر بالغ کـه از نظر جسمـی پیشرفت کرده است. تاتو های اطراف مچ دست و انگشتان این باور را داشتند کـه به عنوان نگهبانی درون دور بیماری ها بوده است. سرتاسر تاریخچه تاتو دلالت بر عضویت درون یک قبیله یـا جامعه را دارد. حتی امروزه گروه هایی تاتوی فرشته جهنمـی(شیطان) را دوست دارند و این نماد بخصوص گروه آن هاست. تلوزیون و فیلم ها از نظراتی درباره عضویت نشانـه های تاتو درون جامعه ای مخفی درون زمان های متعدد استفاده کرده است. این باور وجود دارد کـه پوشنده تصویر همان روح و ریشـه تصویر نامـیده شده است. درنده خویی یک ببر حتما به یک شخص تاتو کار تعلق داشته باشد. آن سنت امروزه درست نگهداری شده هست و این با تکثیر عهای ببرها و مارها و پرندگان شکاری نشان داده دشده است.

تاریخچه خالکوبی و تاتو

انجام خالکوبی و تاتو درون سرتاسر این کره خاکی حداقل ۳۵۰۰ سال قبل از مـیلاد مسیح تجربه شده است.به طوری کـه توسط پوست های حفظ شده مومـیایی ها-هنر باستانی- و تاریخچه باستان شناسی ثابت شده است. هنر باستانی و باستان شناسی هردوی این ها ابزارهایی مناسب از تاتو را کشف کرده اند و اشاره دارند بـه اینکه تاتو زدن از دوران پارینـه سنگی فوقانی درون اروپا تجربه شده است.هر چند کـه شواهد موجود به منظور تاتو کاری روی پوست انسان مومـیایی شده تنـها بـه هزاره چهارم قبل از مـیلاد مسیح برمـیگردد.
قدیمـی ترین اکتشاف از پوست تاتو شده انسان که تا به امروز برروی بدن اوتی مرد یخی- کشف شده کـه تاریخ آن بر مـیگردد بین ۳۳۷۰ و ۳۱۰۰ سال قبل از مـیلاد مسیح.(۲)بقیـه ی مومـیایی های تاتو شده حداقل در۴۹ ایستگاه باستان شناسی بهبود یـافته اند از جمله مکان هایی درون گیرین لند-آلاسکا-سیبری_مغولستان-چین غربی-مصر-سودان-فیلیپین-و اندونزی این ها شامل نشانـه هایی از کشیش آمونت از هاتور الهه مصر باستان مـیشود.(بین سال های ۲۱۳۴ که تا ۱۹۹۱ قبل از مـیلاد مسیح)چند مومـیایی از سیبری شامل فرهنگ پازیریک از روسیـه و از چندین فرهنگ توسعه یـافته را درون آمریکای جنوبی قبل از تشکیل کلمبیـا شامل مـیشود.

تاریخچه خالکوبی و تاتو درون ایران

خالکوبی درون ایران بـه ادوار بسیـار قدیم تاریخی بازمـی‌گردد. تندیسه‌هایی درون پازیریک و لرستان از دورهٔ هخاان یـافت شده‌است کـه نشان خالکوبی و تاتو بر بدنشان بوده‌است.
نوشته های Herodotus اشاره دارند بـه این کـه غلامان و زندانی های جنگ تاتو هایی درون زبان فارسی درون طی یک دوره کلاسیک داشته اند.که این تجربه از ایران که تا یونان و سپس روم گسترش یـافته است.
مشـهورترین تعریف از خالکوبی و تاتو درون ادبیـات فارسی بـه ۸۰۰ سال پیش درون افسانـه ای از جلال الدین محمد رومـی درون باره مردی مغرور کـه به دنبال تاتوی شیر بوده هست بر گردد اما او یک مرتبه بـه خاطر تجربه ها و درد سوزن نظرش را عوض مـیکند.(شیر بی یـال و دم اثر مولوی)
در ها دلاکانی بوده اند:انی کـه شغلشان کمک بـه مردم بوده که تا بنوانند خودشان را بشورند.این کار یک شغل قابل توجه بوده هست به دلیل اینکه جدا از کمک مشتریـان با شستشو، معنی تاتو افراد مشهور آن ها ماساژور و دندان پزشک و آرایشگر و تتوکار نیز بودند.

 گسترش تاتو درون دنیـا

در تاریخ ثبت شده نخستین خالکوبی و تاتو ها درون مصر پیدا شده اند درست درون مدت زمانی کـه اهرام ثلاثه مصر ساخته مـیشده.(بدون شک این خیلی زود تر شروع شد) زمانی کـه مصری ها فرمانرواییشان را گسترش مـیدادند هنر انجام تاتو نیز بـه همان اندازه منتشر شد. تمدن های اقریطس، یونان، ایران و عربستان نیز بیدار شدند و شکل و چهره هنر را گسترش دادند.نزدیک بـه ۲۰۰۰ سال قبل از مـیلاد مسیح تاتو زدن درون چین نیز گسترش یـافت.
گیریک ها (مردم اهل یونان) از تاتو زدن به منظور ارتباط برقرار درون مـیان جاسوس ها استفاده مـید.علامت های گذاشته شده به منظور شناسایی جاسوس ها و بیـانگر درجه آن ها بود.رومـی ها با این کار مجرمـین و هارو مشخص مـید.این تجربه با تغیراتی که تا به امروز انتقال یـافته است.مردم ژاپنی اهل غرب آسیـا از تاتو زدن به منظور نشان وضعیت اجتماعی استفاده مـید.ان از وقتی کـه به یک سنی مـیرسیدند علامتی را به منظور خبر از وضعیتشون درون جامعه تاتو مـید درست مثل زنانی کـه ازدواج کرده بودند.مردم اهل ژاپن به منظور معرفی تاتو ها توی ژاپن علامتی را تاتو مـید درست درون جایی کـه در مراسم مذهبی و تشزیفاتی پرورش داده شد و به وجود آمد. درون جزیره بورنعو زنان کار تاتو را انجام مـیدادند.این یک فرهنگ سنتی بوده است.آن ها طرح های تعین کننده را نیزتولید مـید به منظور مثال طرح های مالکیت یک محل درون زندگی ها و قبیله ها وی کـه صاحب آن قبیله بوده. زنان مایـایی تاتوهای ظریفی برروی بازوهایشان داشتندکه هر کدام مثله دستکش های نخی و بنددار بوده است.جنگاوران دایـاک وانی کـه سر قطع مـید برروی دستانشان تاتویی داشته اند. نشان های جمع آوری شده تاتو به منظور احترام و اطمـینان مالکان جایگاه ها به منظور زندگی بود. پلینزی تاتو را به منظور ایجاد ارتباط قبیله ای,خانوادگی و طبقاتی گسترش داد. آن ها هنرشان را بـه نیوزی لند بردند و یک سبک مربوط بـه صورت را به منظور تاتو ایجاد د کـه به نام موکو نام گذاری شد و تا بـه امروز با تغیراتی انتقال یـافته و امروزه نیز استفاده مـیشود. درون آن جا دلایلی وجود دارد کـه مایـایی ها,ایناها, و آزیتها درون مراسم هایشان از تاتو استفاده مـید. درست زمانی کـه قبیله ای منزوی و دور افتاده درون آلاسکا به منظور اولین بار تاتو زدن را تجربه کرد و سبک آن ها تعیین کننده بود و توسط مردم اهل ژاپن آموزش داده شده بود.
در غرب مردم نزدیک بـه خاک انگلیس از تاتو درون مراسم هایشان استفاده مـید. دانس,نورسه, و ساکسون ها تاج های خانوادگیشان را تاتو مـید.( یک حرکت سنتی کـه امروزه نیز استفاده مـیشود). درون سال ۷۸۷ بعد از مـیلاد مسیح پاپ هندریو انجام تاتو را ممنوع اعلام کرد. ولی این حرکت درون بریتانیـا که تا زمانی کـه نرمان ها درون سال ۱۰۶۶ بـه آنجا حمله کنند رونق داشت. نورمان ها تاتو را کوچک و بی ارزش مـیشماردند و به همـین دلیل تاتو زدن از فرهنگ غربی طی ۱۲ الی ۱۶ قرن ناپدید شد.

رونق تاتو درون ژاپن

زمانی کـه خالکوبی و تاتو درون غرب خفیف شد درون ژاپن بسیـار رونق یـافت. درون ابتدا تاتو به منظور علامت گذاری روی مجرمـین استفاده مـیشد. اولین تحاجم یک علامته خط طولانی درون سرتاسر پیشانی را بـه همراه داشت. و دومـین تحاجم اضافه یک قوس را بـه همراه داشت. و سومـین تحاجم با علامت زدن بقیـه خط ها بـه همراه بود. درون نتیجه همـه این علامت ها کاراکتر های ژاپنی را به منظور سگ ها تشکیل مـیدادند. و باعث ظاهر شدن قانون اصلی سه ضربه درون بیرون شما شد. درون زمانی کـه ژاپنی ها کار تاتو را به منظور زیبا سازی شکل ها و هنرشان بالا بردند. ژاپنی ها امروزه به منظور ایجاد مراسم خواستگاری با ۱۷۰۰ عدد درون روز این هنر را افزایش دادند و این را مانند یک واکنش بـه قوانین سخت گیرانـه درباره کارهای برجسته و انواع آن مـیدانند.
فقط پادشاهان اجازه داشتند که تا لباس های بسیـار زیبا بپوشند. بـه عنوان یک برامد از وسط این کلاس ها پادشاهان خودشان و تمام بدنشان را به منظور زیبا و آراسته تاتو مـید.ی کـه تاتوها سنگینی داشت فقط یک لباس کمری مـیپوشید و این نوع لباس پوشیدن بسیـار متفکرانـه بوده هست ولی آن ها فقط درون تنـهایی هایشان و در خانـه شخصی خود مـیتوانستند این کاررا انجام دهند.

رونق دوباره تاتو درون غرب

ویلیـام دامفری کـه مسئول معرفی دوباره تاتو درون غرب شد. ویلیـام یک دریـانورد و کاوشگر بودی کـه به تمام دریـا های جنوبی سفر کرده. درون سال ۱۶۹۱ ویلیـام یک تاتو سنگین پلیمزی رو بـه لندن اورد کـه به اسم شاهزاده گیولو شناخته مـیشد کـه توسط یک شاهزاده دیگر طراحی شده بود. ویلیـام مـیخواست برای جذب مردم یک دستگاه چاپ پول را بـه نمایش بگذارد ولی این کار او باعث خشم مردم درون لندن شد. و در ان سال حدودا ۶۰۰ سالی بود کـه مردم تاتو رو در اروپا دیده بودند و تاتو شناخته شده بود و احتمالا حتما ۱۰۰ سال دیگر نیز شناخته شده باقی مـیماند قبل از این کـه تاتو زدن درون غرب دوباره وقفه ای ایجاد کند.
در اواخر سال ۱۷۰۰ کاپیتان کوک یک سفر جداگانـه که تا اقیـانوس های ساکن را بـه راه انداخت. مردم لندن به  او خوشامد گفتند و ان هارا پذیرفتند و دلواپس او بودند که تا زود تر برگردد و مردم بتوانند هنر او و محصولات مصنوعی را ببینند درون هنگام برگشت از یکی از سفرهایش او یک تاتو بسیـار سنگین از پلینزی آورد کـه اومای نامـیده مـیشد.و باعث ایجاد حسی جدید درون لندن شد. خیلی زود درون کلاس های بالا مرتبه تاتو های کوچکی درون محیط ها بی خطر زده شد. به منظور یک مدت کوتاه تاتو بـه عنوان یک هوس و مـیل بود.

اختراع اولین دستگاه تاتو

چیزی کـه خالکوبی و تاتو را از بـه حرکت درون امدن همـه جانبه حفظ مـیکرد آهسته بودن  و طرز کار پر زحمت ان بود. هر ی کـه برروی پوست بـه وجود مـی آمد، توسط دست صورت مـیگرقت و جوهر بسیـارکاربرد داشت . در سال ۱۸۹۱ ساموئل اورتیلی اولین دستگاه تاتو رو اختراع کرد. کـه برروی خودکار ماشینی ادیسون مستقر بود کـه کاغذ را بـه همراه نقطه گذاری با سوزن مـیکرد. طرح های اصلی بـه همراه حرکت های حلقه مانند و یک لامپ و جعبه های سوزن امروزه قطعات یک دستگاه تاتو را تشکیل مـیدهند. دستگاه ماشینی تاتو بـه همـه این اجازه را مـیدهد که تا بتوانند یک تاتو معقول و با هزینـه کم را بـه دست آورند و با مـیل و بدون اجتناب بـه تاتو زدن بپردازند. بـه صورتی کـه یک فرد با درامد متوسط مـیتواند یک تاتوی خوب را داشته باشد و سلیقه و کلاس مردم بـه این سمت چرخیده است.
پس از گذشت قرن ها تاتو معامله و اعتبار عالی کـه داشت را از دست داده بود. تاتو کارها درون یک مقطع با هرزگی کار مـید.انی کـه تااتو های سنگینی داشتند بـه همراه سیرک ها سفر مـید و نمایش هایی انجام مـیدادند. بتی برالدبنت بـه همراه سیرک برادران رینگلینگ درون سال ۱۹۳۰ سفر کرد و برای سال ها یک ستاره درون نمایش بود.
دیدگاه فرهنگی تاتو برای بیشتر قرن ها بسیـار فقیر و ناچیز بود که تا وقتی کـه تاتو بـه زیر زمـین ها انتقال پیدا کرد. مدتی طول نکشید کـه تاتو درون جامعه های مخفی توسط هنرمندان پذیرفته شد و در انجا مدرسه ای به منظور خواندن هنر نبود. حتی روزنامـه و یـا حتی انجمنی هم وجود نداشت. فروشندگان تاتو بـه ندرت محصولاتشان را آگهی مـید و مـیخواستند به منظور بالا بردن عرشـه کشتی به منظور زمانی کـه مـیخواهند بروند و تاتو های با کیفیت را ببیند آموزش ببینند.

تصویری کـه مـیبینید دستگاه قلم الکتریکی (قلم استنسیل پنوماتیک) اختراع توماس ادیسون درون سال ۱۸۷۶ هست که با یک نوک فلزی کاغذ را مـیکند و از اولین دستگاه های کپی و پرینت دنیـاست.

تصویر زیر اولین دستگاه تاتو اختراع شده توسط ساموئل ارلی درون سال ۱۸۹۱ بر گرفته از اختراع توماس ادیسون هست که درون ابتدا فقط توسط خود او درون ایرلند به منظور انجام تاتو استفاده مـیشده ولی بعد از مـهاجرت او بـه نیویورک شروع بـه تولید و فروش این دستگاه درون بازار کرده است.

متولد شدن سبک تاتوی آمریکایی

محل تولد سبک تاتوی آمریکایی درون مـیدان چاسام شـهر نیو یورک بوده است.  درون آنجا یک بندر و فروشگاه تفریحی به منظور جذب کلاس های کار مردم بـه همراه درامد بود. ساموئل اوریلی گوشواره هایش را از بوستون گرفته بود و با آن ها یک مغازه به منظور گرفتن کاراموز ایجاد کرد کـه اسم یکی از کاراموزانش چارلی ووگنر بوده است. بعد از این کـه ساموئل درون سال ۱۹۰۸ مرد، چارلی یک مغازه تغذیـه به منظور بیزینس راه انداخت کـه در این مغازه لیو البرت اورا همراهی مـیکرد. البرت درون تلاش بود که تا یک طراح کاغذ دیواری شود و او هردوی این مـهارت ها را درون تاتو انتقال داد. او یک شخص برجسته به منظور طراحی دوباره یک چیز جزئی بزرگ از تاتو های هنری و درخشنده بود.
زمانی کـه تاتو درون اوج شـهرت درون حال نابودی درون سر که تا سر کشور بود درون مـیدان چاسام اتفاقی رخ داد.زن ها عهمسرانشان را بـه همراه مثالی از کار آن ها و بهترین شکل کارشان تاتو مـید. آن ها بـه گونـه ای این کار را انجام مـیدانند تا بتوانند به منظور کارهای همسرانشان تبلیغاتی را انجام دهند. درون این مدت بود کـه تمام وسایل و تجهیزات کار تاتو بـه شـهرت خود رسید ومـهم شد مثل سرخ شدنـها توسط   رنگ های تاتو و خط چشم ها. درون هنگام رخ جنگ جهانی اول عهای درخشنده انجام تاتو نیز تغییر پیدا د وبه شکل های شجاعانـه و جنگی تغییر یـافتند.
در سال ۱۹۲۰ تاتو زدن بـه همراه ممنوعیت های زیـاد و همچنین بحران مـیدان چاساما جذبه و اقتدار خود را از دست داد. مرکز انجام هنرهای تاتو بـه قسمت گونی درون ایسلند انتقال یـافت. درون سرتاسر این شـهر تاتو کارها مغازه های خود را باز د درون مکان های خود و این مـیتوانست آن هارا پوشش دهد و آن هارا بـه تاتو کارهای بـه نام تبدیل کند درون تمام شـهرها بـه همراه مراکز نظامـی کـه بسته شده اند و در مرکز کشتی های مخصوص صورت مـیگرفت. تاتو کاری نیز بـه انتشار و سفر درون جهان درامد. شما مـیتوانید بـه نزدانی بروید کـه به دلیل تاتو هایی کـه زده اند بـه آن قسمت از دنیـا سفر کرده اند.
بعد از جنگ جهانی دوم انجام تاتو باحمایت اجتماعی کـه داشتند و به کمک مارلون براندو کـه یک مدل دوچرخه سوار بوده هست و همچنین مقصر این کار جاوانیلا بیشتر بـه سیـاه قلم تبدیل شد .تاتو زدن مقداری احترام درون فرهنگ آمریکا پیدا کرده بود. سپس درون سال ۱۹۶۱ دچار بـه وجود آمدن فاجعه ای درون بیماری های هپاتیت شد و سپس تاتو کارها بـه دنبال راه حل های به منظور جان بخشی دوباره بـه افراد و تاتو رفتند.
به دلیل این اتفاق بسیـاری از مغازه های تاتو شروع بـه ضد عفونی ماشین های تاتو د و به همـین دلیل از آن ها بسیـار کمتر استفاده مـیشد. روزنامـه ها خبرهایی درباره مسمومـیت خون پخش مـید و همچنین بقیـه مریضی هایی کـه امکان بـه وجود آمدن دیگر مریضی ها درون روزنامـه ها بود. درون ابتدا مسئولین شـهر نیو یورک بـه تاتو آرتیست ها و انجمن آن ها فرصتی دوباره دادند ولی تمام تاتو کارها خودمختار بودند و توجه نمـید و آنان قادر بـه درست خود و کارهایشان نبودند. راز سلامتی این بیماری ها درون چهره های متفاوتی انتشار پیدا د ولی مغازه های تاتو درون مـیدان و در گونی ایسلند همگی بسته شدند و در نیو یورک بسیـار سخت و دشوار بود اینکه بخواهند کاری بـه عنوان تاتو را انجام دهند. انجام چنین کارهایی کاملا غیر قانونی بود وتاتو تمام اعتبار خود را از دست داده بود و فقط تعداد بسیـار کمـی از مردم تاتو را مـیخواستند. بهترین مغازه ها بـه فیلادلفیـا وبه ی انتقال یـافتند درست زمانی کـه این کار غیر قانونی بود.
در آواخر سال ۱۹۶۰ وضعیت تاتو کارها بـه سوی تغیر درحال حرکت بود و به کلی عوض شده بود. بیشترانی کـه تاتو مـیخواستند  پیش شخصی بـه نام لیلی توتل مـیرقتند. او شخصی بسیـار مـهربان و فریبنده و هیجان انگیز بود و به خوبی مـیدانست کـه چگونـه حتما از افکار مختلف استفاده کند. او ابتدا یک زن مشـهور و مخصوص را تاتو کرد. و سپس تمام روزنامـه ها و کانال های تلوزیونی پیش لیلی رفتند که تا اطلاعاتی درون باره این هنر قدیمـی و باستانی بـه دست بیـاورند.
امروزه خالکوبی و تاتو زدن درون حال بازگشت مقتدرانـه است. و امروزه بسیـار مشـهور هست و درون بیشتر کشور ها پذیرفته شده هست حتی بیشتر از هر زمان دیگری. تمام مردم درون هر طبقه ای از جامعه، هنرمندان تاتو های مختلفی را به منظور خود انتخاب کرده اند. این پیشرفت شـهرت باعث جابجایی تاتو کارها درون نوع پیدا هنرمندان شده است. تاتو کار ها درون این سال ها بیشتر از هر زمان دیگری احترام خاصی را پیدا کرده اند حتی بیشتر از ۱۰۰ ساله گذشته. امروزه تمام تاتو کارها سنت های گذشته را بـه همراه سبک مخصوص خود مخلوط کرده اند و امروزه طرح های مختلفی درون هنر بدن به منظور مردم ایجاد کرده اند. بـه همراه استفاده از مقداری جوووهر انجام کار تاتو باعث رسیدن بـه مقداری شـهرت شده است.
اگر شما نظرات هیجان انگیز و عالی درون مورد خالکوبی و تاتو به منظور اضافه بـه این مطلب دارید لطفا فقط به منظور ما ایمـیل کنید و نظرات خودتون را به منظور ما بنویسید.

منبع: http://www.powerverbs.com/tattooyou/history.htm

https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_tattooing

: معنی تاتو افراد مشهور




[خالکوبی و تاتو - inking tattoo studio معنی تاتو افراد مشهور]

نویسنده و منبع: inkingst | تاریخ انتشار: Tue, 17 Jul 2018 17:38:00 +0000